Procés de planificació per a l'elaboració de materials
a) Anàlisi de la situació i primera
presa de decisions.
1.
Determinar el
contingut a tractar: els continguts que es treballaran al nostre treball
multimèdia seran diversos i en relació a l’àrea de coneixement de l’entorn.
Tots ells es treballaran mitjançant la realització de receptes de cuina
tradicional mallorquina a través el material multimèdia educatiu. Es treballarà
durant el curs escolar per reforçar la realització física de la recepta
posterior.
2.
Definir
l'audiència: El material multimèdia que realitzam estarà destinat als
alumnes d’infantil de 4-5 anys.
3.
Establir les
finalitats educatives:
3.1. Identificar i valorar alguns trets culturals propis de les Illes Balears com són les festes i menjars tradicionals..., participant activament en algunes.
3.1. Identificar i valorar alguns trets culturals propis de les Illes Balears com són les festes i menjars tradicionals..., participant activament en algunes.
3.2. Iniciar-se en les habilitats matemàtiques i en el seu llenguatge a partir de situacions significatives, manipulant funcionalment elements i col·leccions, identificant-ne atributs i qualitats, i establint relacions d’agrupament, classificació, comparació, ordre i quantificació.
3.3. Aprendre a través del descobriment.
4.
Avaluar els
recursos humans i materials: El grup està format per 4 estudiants de Grau
d’Educació Infantil amb uns coneixements informàtics a nivell d’usuari. Els
nostres coneixements sobre el tema es van ampliant paral·lelament a les classes
pràctiques de l’assignatura Mitjans i Recursos Tecnològics en el procés
d’ensenyament i aprenentatge en la primera infància. Com a recursos materials
contam amb quatre ordinadors portàtils més els dos Mac’s de l’aula de
pràctiques de la universitat. En aquest moment
del projecte els programes que comencem a aprendre a utilitzar són GIMP i
AUDACITY.
5.
Triar el mitjà
d'expressió: Per realitzar el nostre projecte multimèdia emprarem com a
mitjà d’expressió el programa Power Point. En ell, combinarem imatges fixes i
en moviment, veu, text i so (cançons).
6.
Estimar la
durada del material audiovisual: La
durada del nostre material audiovisual serà d’un any escolar i es realitzaran
les activitats així com anem treballant les festes tradicionals de les Illes
Balears (les Verges, Nadal, Sant Antoni i Pàsqua).
b) Planificació i temporalització del procés
1.
Determinació del temps disponible per a la realització
del material: el temps disponible per a dur a terme la realització del projecte
multimèdia és de tres mesos (novembre, desembre i gener). Una durada, baix el
nostre punt de vista massa breu per a la completa realització, ja que és un món
desconegut per a nosaltres i a més implica molta dedicació de temps.
L’aprenentatge de l’ús dels programes per dur-ho a terme va a una velocitat
accelerada per assolir-ne les capacitats com cal.
2.
Control continu dels recursos disponibles: A mesura que
elaborem el programa multimèdia realitzarem un control exhaustiu dels recursos
que disposam per tal d’aconseguir el millor resultat possible.
c) Desenvolupament del producte audiovisual
1.
Definir els objectius:
Per a la realització de la recepta:
-
Seguir les passes de la recepta: correlació numèrica.
-
Relacionar els conceptes de la recepta amb els
ingredients oferts.
Per a les cançons:
-
Aprendre les cançons tradicionals de les festes
mallorquines.
2.
Organitzar el contingut: Na Farinetes (un capell de
cuinera) presenta el material multimèdia oferint les possibilitats d’acció. Els
infants poden triar si realitzar una recepta de cuina o escoltar i visualitzar
les cançons relacionades amb les festes tradicionals. També serà qui expliqui
la informació sobre la festa tradicional.
3.
Elaboració del guió audiovisual. (Per concretar)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada