dimecres, 19 de novembre del 2014

Proyecto multimedia: Fase de diseño

Procés de planificació per a l'elaboració de materials

a) Anàlisi de la situació i primera presa de decisions.
      1.            Determinar el contingut a tractar: els continguts que es treballaran al nostre treball multimèdia seran diversos i en relació a l’àrea de coneixement de l’entorn. Tots ells es treballaran mitjançant la realització de receptes de cuina tradicional mallorquina a través el material multimèdia educatiu. Es treballarà durant el curs escolar per reforçar la realització física de la recepta posterior.

      2.            Definir l'audiència: El material multimèdia que realitzam estarà destinat als alumnes d’infantil de 4-5 anys.

      3.            Establir les finalitats educatives:

3.1. Identificar i valorar alguns trets culturals propis de les Illes Balears com són les festes i menjars tradicionals..., participant activament en algunes.

3.2. Iniciar-se en les habilitats matemàtiques i en el seu llenguatge a partir de situacions significatives, manipulant funcionalment elements i col·leccions, identificant-ne atributs i qualitats, i establint relacions d’agrupament, classificació, comparació, ordre i quantificació.


  3.3. Aprendre a través del descobriment.


4.      Avaluar els recursos humans i materials: El grup està format per 4 estudiants de Grau d’Educació Infantil amb uns coneixements informàtics a nivell d’usuari. Els nostres coneixements sobre el tema es van ampliant paral·lelament a les classes pràctiques de l’assignatura Mitjans i Recursos Tecnològics en el procés d’ensenyament i aprenentatge en la primera infància. Com a recursos materials contam amb quatre ordinadors portàtils més els dos Mac’s de l’aula de pràctiques de la universitat. En aquest moment del projecte els programes que comencem a aprendre a utilitzar són GIMP i AUDACITY.

5.      Triar el mitjà d'expressió: Per realitzar el nostre projecte multimèdia emprarem com a mitjà d’expressió el programa Power Point. En ell, combinarem imatges fixes i en moviment,  veu, text i so (cançons).
6.      Estimar la durada del material audiovisual:  La durada del nostre material audiovisual serà d’un any escolar i es realitzaran les activitats així com anem treballant les festes tradicionals de les Illes Balears (les Verges, Nadal, Sant Antoni i Pàsqua).

b) Planificació i temporalització del procés

1.      Determinació del temps disponible per a la realització del material: el temps disponible per a dur a terme la realització del projecte multimèdia és de tres mesos (novembre, desembre i gener). Una durada, baix el nostre punt de vista massa breu per a la completa realització, ja que és un món desconegut per a nosaltres i a més implica molta dedicació de temps. L’aprenentatge de l’ús dels programes per dur-ho a terme va a una velocitat accelerada per assolir-ne les capacitats com cal.

2.      Control continu dels recursos disponibles: A mesura que elaborem el programa multimèdia realitzarem un control exhaustiu dels recursos que disposam per tal d’aconseguir el millor resultat possible.

c) Desenvolupament del producte audiovisual

1.      Definir els objectius:
Per a la realització de la recepta:
-          Seguir les passes de la recepta: correlació numèrica.
-          Relacionar els conceptes de la recepta amb els ingredients oferts.
Per a les cançons:
-          Aprendre les cançons tradicionals de les festes mallorquines.

2.      Organitzar el contingut: Na Farinetes (un capell de cuinera) presenta el material multimèdia oferint les possibilitats d’acció. Els infants poden triar si realitzar una recepta de cuina o escoltar i visualitzar les cançons relacionades amb les festes tradicionals. També serà qui expliqui la informació sobre la festa tradicional.

3.      Elaboració del guió audiovisual. (Per concretar)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada